Philosophy and Law. An academic experience at Universidad de Ibagué

Main Article Content

Juan Manuel Barrero Arbeláez
https://orcid.org/0000-0002-6905-3763

Abstract

This article presents a reflection on why it is important to include political philosophy, ethics, logic and rhetoric topics in the undergraduate law curriculum, which are traditionally of interest to philosophy. In addition, it is set out how a law program can contribute to a continuous academic relationship with a program or area of philosophy, all this from the experience lived at Universidad de Ibagué.

References

Anzola Rodríguez, S. I. (2016). La enseñanza de “una” ética profesional del abogado a través del aprendizaje basado en problemas. Revista de Derecho Público, (37), 1-18. Recuperado de https://derechopublico.uniandes.edu.co/components/com_revista/archivos/derechopub/pub589.pdf

Cortina, A. (2013). ¿Para qué sirve realmente…? la ética. Barcelona, España: Paidós.

Echeverría-Falla, C. (2013). Educación ética: ¿Normas o virtudes? ¿Qué giro debe tomar la enseñanza de la ética en la formación de universitarios solidarios? Persona y Bioética, 17(2), 151-167. https://doi.org/10.5294/pebi.2013.17.2.1

Kaufmann, A. (1999). Filosofía del derecho. Bogotá, Colombia: Universidad Externado de Colombia.

Nino, C. S. (2014). Derecho, moral y política: Una revisión de la teoría general del Derecho. Buenos Aires, Argentina: Siglo Veintiuno Editores Argentina S. A.

Palacios Mejía, H. (1980). Introducción a la teoría del Estado. Bogotá, Colombia: Editorial Temis Ltda.