Coconstruction of an integral regional development model of Universidad de Ibagué
Main Article Content
Abstract
This project starts from the mission that Universidad de Ibagué has to do with regional development, as a strategy to contribute to the social dimensions in which it is immersed. It is hypothesized that the university community has different perceptions of the commitment to regional development and also, that the elaboration of the model should preferably be comprehensive and bear in mind the complexities of the regional context. The objective is to coconstruct a comprehensive regional development model of Universidad de Ibagué since the conception that agents have, from the qualitative approach and the methodology based upon the theories anchored in specific contexts of experience.
References
Checkland, P. (1981). Systems Thinking, Systems Practice. England: John Wiley & Sons Limited.
Contreras, J. J., Ochoa Arias, A., & Pilonieta Blanco, C. (2007). Del fracaso del desarrollo al desarrollo endógeno sustentable: La nueva Organización de Desarrollo Regional. Revista Venezolana de Gerencia, 12(37). Recuperado de http://ve.scielo.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1315-99842007000100003
IDEO (2015). Diseño centrado en las personas. Kit de herramientas. (2a Edición). Recuperado de https://drive.google.com/file/d/1y4DkMjddaPs_C6j6OlE9iKkl7QKs6LQf/view
Olearte-Mejia, D., & Rios-Osorio, L. (2015). Enfoques y estrategias de responsabilidad social implementadas en Instituciones de Educación Superior. Una revisión sistemática de la literatura científica de los últimos 10 años. Revista de la Educación Superior, 44 (175), 19-40. https://doi.org/10.1016/j.resu.2015.10.001
Strauss, A., & Corbin, J. (2002). Bases de la investigación cualitativa: Técnicas y procedimientos para desarrollar la teoría fundamentada. Medellín, Colombia: Editorial Universidad de Antioquia. Recuperado de https://diversidadlocal.files.wordpress.com/2012/09/bases-investigacion-cualitativa.pdf