International commercialization dynamics of coffee in MSMEs of the Nevados region of the department of Tolima

Main Article Content

Paola Henoe Mejía Rincón
Paula Andrea García Ortiz
Daniela Alejandra Sánchez Tafur
Sandra Lorena Tovar Gazca

Abstract

This project aims to determine the commercialization dynamics of coffee, based on the configuration of the product available, to determine opportunities for internationalization and to build an applicable model that contributes to the sustainability of coffee farmers in northern Tolima. Descriptive and projective procedures are used with a mixed approach, ranging from an exhaustive document review to the application and analysis derived from semi-structured interviews.

References

Gobernación del Tolima, Secretaría de Planeación y TIC & Universidad de Ibagué. (s.f). Visión Tolima 2025. Recuperado de http://www.visiontolima2025.org/

Londoño, A., Vélez, O. & Rojas, J. (2015). Evaluación del grado de preparación para asumir el reto de la internacionalización de las pymes desde un enfoque integrador de las capacidades dinámicas y la gestión del conocimiento. Revista Espacios, 36(7), p.16.

Federación Nacional de Cafeteros de Colombia. (2016). Federación Nacional de Cafeteros. Recuperado de http://www.federaciondecafeteros.org/